.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توليد عروسك دارا و ساراي سبك‌تر

معاون توليد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور از توليد عروسك "دارا و سارا "ي سبك‌تر خبر داد.

حميد‌رضا شاه‌آبادي فراهاني در حاشيه بازديد از مراكز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مازندران در گفت‌و‌گو با فارس در ساري با بيان اينكه عروسك ابزار بازي است براي شكل‌گيري شخصيت كودكان تصريح كرد: كانون پرورش فكري در زمينه انتخاب عروسك از طريق نشريات تخصصي به خانواده‌ها آموزش لازم را مي‌دهد كه در اين بخش سازمان‌ها و نهادهاي فرهنگي مي‌توانند كمك حال كانون باشند.

* از معرفي عروسك هاي دارا وسارا فارغ نمي‌شويم
معاون توليدات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور خاطرنشان كرد: با توجه به توليد عروسك‌هاي جديد، از معرفي دارا و سارا فارغ نمي‌شويم بلكه بسته‌هاي فرهنگي متناسب با شان كانون مورد توجه ما است كه مي‌تواند معرفي اين عروسك‌ها را به همراه داشته باشد.
وي با بيان اينكه عروسك ابزار بازي و براي شكل‌گيري شخصيت كودكان است، تصريح كرد: كانون پرورش فكري در زمينه انتخاب عروسك از طريق نشريات تخصصي به خانواده‌ها آموزش لازم را مي‌دهد كه در اين بخش سازمان‌ها و نهادهاي فرهنگي مي‌توانند كمك حال كانون باشند.
شاه‌آبادي اظهار داشت: نسل اول عروسك دارا و سارا نتوانست به خوبي توجه مخاطبان را به خود جلب كند ولي نسل دوم كه عروسك‌هاي دارا و ساراي 30 سانتي هستند از لحاظ وزني سبك‌تر از قبلي‌ها بوده و به نوعي موفق‌تر از گذشته عمل كرد.
وي افزود: نسل سوم عروسك دارا و سارا به صورت تمام متحرك است كه به بازار عرضه مي‌شود.
شاه‌آبادي يادآور شد: عروسك عمو نوروز در داخل كشور توليد مي‌شود و در حال مذاكره با يكي از كارخانه‌هاي عروسك‌سازي داخل كشور هستيم.

* قصه‌گويي از ابزار آموزشي است
با بيان اينكه اين استان از توانمندي‌هاي فرهنگي بالايي برخوردار است، بيان داشت: مازندران ظرفيت برگزاري جشنواره‌هاي فرهنگي گسترده‌اي را در سطح كشور دارد كه در اين بخش جشنواره قصه‌گويي رضوي از فعاليت‌هاي برجسته‌اي است كه مهرماه سال جاري در اين استان انجام مي‌شود.
وي افزود: قصه‌گويي از ابزار آموزشي است كه با توجه به قدمت و سابقه آن در كشور هنوز كاربردي است و پرداختن به فرهنگ ديرينه سبب احياي ارزش‌هاي كشور مي‌شود.
شاه‌آبادي تاثير جشنواره‌هاي فرهنگي را در تربيت معنوي كودكان نوجوانان موثر دانست و يادآور شد: با برگزاري جشنواره‌هاي فرهنگي و معنوي علاقه‌مندان مي‌توانند آثار فرهنگي خود را ارائه داده و در اين بخش فعاليت‌ها و توانمندي همه اقشار و سطوح مختلف جامعه مشخص مي‌شود.


* توليد برنامه‌هاي فرهنگي دفاع مقدس اولويت كار كانون است
معاون توليد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور گفت: توليد برنامه‌هاي فرهنگي دفاع مقدس در اولويت كار كانون پرورش فكري قرار دارد كه در اين ارتباط نگارش رمان و ساخت فيلم در دست اجرا است.
شاه‌آبادي در ارتباط با توليد برنامه‌هاي كانون پرورش فكري كشور افزود: در توليد برنامه‌هاي كانون پرورش فكري مركز 40 عنوان رمان نوجوان در دست نگارش است.
وي خاطرنشان كرد: جشنواره كتاب كودك و نوجوان با مشاركت حوزه ستادي كانون در مازندران برگزار مي‌شود.
شاه‌آبادي مبناي مازندران را پيشينه فرهنگي اين استان دانست و تصريح كرد: بر اساس مبناي فرهنگي مازندران تاكنون جشنواره‌هاي بزرگي در استان برگزار شد و ميزان علاقه‌مندان در اين بخش چشمگير است و بايد بتوانيم پاسخگوي تمام موارد فرهنگي بومي در كشور باشيم.
وي فرهنگ بومي را مانند گنجينه‌اي دانست كه بايد مورد محافظت قرار گيرد و در اين رابطه بيان داشت: ارائه توليدات فرهنگي مانند ساخت فيلم وانيميشن از مواردي است كه مي‌تواند در احياي فرهنگ بومي موثر باشد.

* با احياي فرهنگ بومي جهاني مي‌شويم
معاون توليد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور با بيان اينكه با احياي فرهنگ بومي جهاني مي‌شويم، اظهار داشت: بسياري از گردشگران به دليل آگاهي از پيشينه تاريخي هر كشور به فرهنگ بومي مناطق علاقه نشان داده و برايشان جاذبه دارد.
وي افزود: قصه محلي مازني، صنايع دستي، طبيعت و جغرافياي اين استان همه دست مايه خوبي براي خلق آثار هنري در احياي فرهنگ بومي است.


* توليد 30 عنوان فيلم انيميشن بر اساس كتاب‌هاي كانون
شاه‌آبادي با اشاره به اينكه امسال 30 عنوان فيلم انيميشن بر اساس كتاب‌هاي كانون در مرحله توليد است، بيان داشت: فيلم‌هاي انيميشن با تكنيك‌هاي مختلف از سوي انيماتورهاي باسابقه توليد و هر كدام بر مبناي تخصص به بازار عرضه مي‌شود كه كار اين انيميشن‌ها تا ارديبهشت سال 90 به پايان مي‌رسد.
وي از ساخت عروسك عمو نوروز در داخل كشور خبر داد و گفت: تا اول زمستان سال جاري عروسك عمو نوروز از سوي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان ساخته و به همراه كتاب قصه عمو نوروز در بازار عرضه مي‌شود.
شاه آبادي يادآور شد: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در نظر دارد كتاب‌هاي داستاني را كه به بازار عرضه مي‌كند به همراه عروسك شخصيت اصلي كتاب باشد زيرا اين روش ميزان علاقه‌مندي مخاطبان را به كتاب و عروسك‌هاي مطابق ميلشان افزايش مي‌دهد.
وي با بيان اينكه اعزام كارشناسان و معاونان بخش‌هاي مختلف كانون پرورش فكري كشور به استان‌ها شناسايي ظرفيت‌هاي مراكز استان‌ها است، بيان داشت: در سفرهاي استاني كارشناسان ميزان توجه اعضا به توليدات كانون مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد و نيز تلاش مي‌شود با تبادل انديشه‌اي كه از سوي مربيان و كارشناسان استان‌ها ارائه مي‌شود راه كارهاي خوبي را در توليدات جديد كانون داشته باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.044 seconds.